artificial inteligence

Недавно команда Rangval представиласущность и важность чатботов., а также принцип их работы. Все больше и больше хозяйствующих субъектов заменяют поддержку клиентов ChatBots. Эта попытка оказалась успешной для большинства компаний. Facebook Messenger — основное приложение для обмена сообщениями, которое может размещать чатбот, который широко используется во всем мире. Вот почему мы решили проанализировать полезность чат-хотов, встроенных в Messenger из-за рубежа, а также из Молдовы.

Întreprinderi care folosesc Messenger chatbot-uri

Indiferent de domeniul de activitate al întreprinderii, performanțele chatboturilor sunt în continuă creștere. Chiar dacă nu sunt bazate pe inteligență artificială (așa cum este Cleverbot, Alice, Siri or Google assistant), chatbot-urile din Messenger au demonstrat că sunt suficient de inteligente pentru a înțelege și satisface nevoile clienților.

Iată lista cu cele mai cunoscute Messenger chatbot-uri internaționale:
Kayak — Caută și rezervă zboruri și camere de hotel
Skyscanner — Caută și rezervă zboruri și camere de hotel
Tommy Hilfiger — Te ajută să faci cumpărături, îți arată articolele vestimentare care te interesează și primește comenzi
Burberry — Te ajută să faci cumpărături, îți arată articolele vestimentare care te interesează și primește comenzi
Johnnie Walker — Îți răspunde la întrebările cu referire la toate produsele Johnnie Walker.
TransferWise — Te asistă cu referire la transferuri de bani sigure și rapide
Domino s Pizza — Comandă pizza ta preferată în doar câteva click-uri
Pizza Hut — Comandă pizza ta preferată în doar câteva click-uri
Wingstop — Cea mai ușoră metodă de a comanda aripioare de pui.

Experimente în baza chatbot-urilor internaționale

Pentru a ne convinge de utilitatea chatboturilor sus-menționate am realizat o serie de experimente. Iată ce rezultate am obținut.

  1. Johnnie WalkerFiind o entitate producătoare de băuturi alcoolice, și anume whisky, chatbot-ul nu oferă informații pentru persoanele mai tinere de 21 ani. Odată ce confirmi că ai peste 21 ani te poți informa despre tipurile de whisky, cum este produs acesta, prețuri și alte informații de care ai nevoie.
    Avantaj: Informațiile oferite sunt scurte, clare și foarte user-friendly.
    Dezavantaj: Chiar dacă a fost programat să fie precaut cu minorii, cu ușurință poți scrie o dată de naștere falsă, sau restarta discuția, ca ulterior să poți comanda produse alcoolice.

John Walker
2. Skyscanner
După cum era de așteptat, Skyscanner bot întruchipează toate însușirile unui motor de căutare specializat în Zboruri și Cazare. Îți acordă întrebări cu răspuns fix care te ghidează către rezultatul dorit.

Avantaj: Este construit suficient de meticulos ca să îți ofere exact ceea ce cauți, iar dacă nu cauți nimic concret îți poate propune singur destinații dacă răspunzi cu ”Anywhere/Oriunde” la întreparea ”Where are you planning to travel?/ Unde plănuiești să călătorești?”.
Dezavantaj: Dacă te abați de la variantele de răspuns care ți le oferă s-ar putea să nu mai ajungeți la un numitor comun.

skyscanner

3. Dom Bot (Domino Pizza)
Prin intermediul Dom Bot ai posibilitatea să comanzi Pizza în doar câțiva pași. Chiar și așa, serviciile acestuia sunt disponibile doar în SUA. Dacă încerci să comanzi din afara SUA, așa cum am făcut noi, vei fi pur și simplu ignorat, până nu te vei conforma.

Avantaj: A fost programat să ofere multe replici, în dependență de cum derulează conversația.
Dezavantaj: Dacă nu ești suficient de specific, sau dacă bot-ul nu recunoaște răspunsul tău, ți se va acorda aceeași întrebare de nenumărate ori, până când vei răspunde pe înțelesul lui. Dealtfel, DomBot nu este programat să informeze clienții despre posibilitatea sau imposibilitatea de a comanda o pizza în dependență de locație.

Domino pizza gif

Experimente în baza chatbot-urilor din Republica Moldova

Având în vedere că se preconizează ca talkbot-urile să fie un trend al business-urilor pentru anul 2018, acestea nu au putut fi lipsite nici în Republica Moldova. În continuare vă demonstrăm cum funcționează 3 chatbot-uri moldovenești.

  1. Mobvaro-M
    Compania de producere și comercializare a mobilei Mobvaro M propune un chatbot care a fost programat doar atât cât să ofere informația de primă necesitate până când un operator ia legătura cu consumatorul.
    Avantaj: Este unicul chatbot găsit de noi care reacționează la ”Mulțumesc”. Deasemenea rolul său este de intermediere între operator și client, și nu de înlocuire a departamentului de suport pentru clienți.
    Dezavantaj: Nu reacționează până nu alegi din comenzile propuse. Nu trebuie să te abați de la variantele de răspuns, dacă vrei să te ajute.

Mobvaro gif

2. IKEA — Livrare în Moldova. 
Această companie care se ocupă cu livrarea produselor IKEA în Moldova folosește un chatbot care îți oferă toate informațiile necesare cu privire la serviciile oferite de ei.

Avantaj: Oferă oportunitatea de a vorbi în Rusă și Română.
Dezavantaj: Din cauza insuficienței de replici cu care a fost programat, chatbot-ul răspunde cu mult text, ceea ce nu este recomandat unui agent de asistență a clienților, întrucât exact aceeași informație poate fi găsită, de obicei, și pe website. Iar dacă clientul contactează chatbot-ul, acesta se așteaptă la informații mai specifice. Deasemenea, trebuie să-i răspunzi doar în baza variantelor de răspuns oferite.
IKEA Moldova

3. Mixbook Moldova

În martie 2017, compania IT Mixbook Moldova a creat primul chatbot recrutor național pentru Facebook Messenger. Acesta a fost creat pentru a eficientiza procesul de recrutare a noilor oameni în companie.

Avantaj: Este programat cu multe replici, respectiv poți întreține o discuție de lungă durată. Deasemenea este un proiect inovativ în țara noastră, ceea ce ajută la eficientizarea procesului de recrutare din Republica Moldova.
Dezavantaj: Uneori replicile sunt prea lungi, dacă alegi să-l folosești pentru a te informa despre copanie și nu pentru a aplica pentru un job vacant.

Mixbook moldova

 

În urma celor menționate putem cocluziona prin scoaterea în evidență a celui mai mare  avantaj posedat de chatboturi — promptitudinea. Această însușire este esențială pentru un bun agent pentru clienți. Pe de altă parte, imprecizia răspunsurilor este principalul dezavantaj care se poate observa din experimentele de mai sus. Pentru sugestii, propuneri și întrebări vă rugăm să ne contactați.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *