2017-10-15_11-32-35

Un chatbot (cunoscut deasemenea sub numele talkbot, chatterbot, Bot, IM bot, agent interactiv sau Entitate de Conversație Artificială) este un program computerizat prin intermediul căruia se poate întreține o conversație în formă scrisă.

Dacă până-n prezent nu ai auzit prea multe despre chatbot-uri, fii pregătit să te familiarizezi cu acest termen întrucât, potrivit celor mai recente chestionare, în topul business-trendurilor pentru anul 2018, chatbots-urile ocupă un loc deosebit.

Despre esența, modul de funcționare și eficiența acestora aflați în cele ce urmează.

Ce este un chatbot?

Un chatbot este un serviciu creat în baza unui set de reguli, sau uneroi în baza inteligenței artificiale, cu care interacționezi prin intermedium unei conversații chat. Chatboturile pot fi folosite atât în scop de divertisment cât și practic, și pot fi implementate în orice aplicație de mesagerie de proporții mari ( Facebook Messenger, Slack, Telegram, Text Messages, etc.) Tot mai multe companii înlocuiesc departamentul de servicii pentru clienți cu chatbot-urile.

Exemple de chatbot-uri

Fie că vrei să cumperi pantofi, să îți programezi o întâlnire, să afli cele mai recente știri ori să comunici cu un ”psiholog virtual”, cu siguranță există un chatbot să te ajute. Iată câteva exemple:

  • Poncho, de exemplu, este un bot care îți poate comunica starea vremii la orice oră în orice colț al lumii.
  • CNN bot. Dacă vrei să fii la curent cu cele mai recente știri, CNN bot este la curent cu tot ce se întâmplă și îl poți contacta oricând.
  • X bot. X.ai bot este un asistent personal ce are grijă de programarea întâlnirilor tale.
  • Xiaoice bot. În China există un chatbot numit Xiaoice care-ți servește drept prieten virtual, fondat de Microsoft și utilizat de peste 20 milioane de oameni,.

Cum funcționează un chat bot?

Probabil te întrebi cum este posibil ca aceste chatbot-uri să înțeleagă ce întrebi și să răspundă rațional la întrebări. În fond există două tipuri de chatbot-uri – cele care funcționează în baza unui set de reguli/comenzi și cele mult mai avansate care funcționează în baza învățării mecanice (inteligenței artificiale).

Chatbot-urile care funcționează în baza regulilor:

  • Acest tip de chatbot este foarte, foarte limitat. El poate răspunde doar la întrebări/comenzi specifice. Dacă pronunți/scrii ceva greșit, acesta nu va înțelege la ce te referi.
  • Acest tip de chatbot este atât de inteligent pe cât este programat să fie.

Chatbot-urile care funcționează în baza învățării mecanice:

  • Acest tip de chatbot are un creier virtual, deasemenea cunoscut drept inteligență artificială. Nu este neapărat să fii extrem de specific când vorbești, căci programul înțelege limba, nu doar comenzile.
  • Acest tip de chatbot devine mai inteligent pe măsură ce comunică cu mai mulți oameni.

Avantajele și Dezavantaje

Deși e o tehnologie recentă, chatboții pot să genereze mai multă interacțiune cu utilizatorii. Iată câteva avantaje si dezavantaje.

Avantaje Dezavantaje
–         Utilizatorii pot căuta mai ușor un produs dorit în site; Bara de search poate fi înlocuită cu chatboții.

–         Poți afla niște informații ușoare dacă stai foarte mult pe facebook

–         Afli știrile care te interesează, fără să le cauți în zgomotul din site. Ele sunt oferite în funcție de taguri și de interesele tale

–         Publicațiile pot să atragă un nou tip de audiență

–         Sunt foarte lenți

–         Încă este nenatural să vorbești cu chatboții mai ales dacă ești în Moldova și nu știi exact ce să scrii sau ce să apeși

–         Uneori, cel puțin în cadrul vremii e mai ușor să cauți pe google.

 

Companii mari precum United Airlines, Pizza Hut, Denny Dinner, Focus Features and Patron au înlocuit departamentul de suport pentru clienți cu chatbot-uri. În următorii 10 ani se preconizează o creștere de 30% a companiilor care vor utiliza chatbot-urile în calitate de asistență pentru clienți. Pentru mai multe detalii, întrebării sau sugestii, nu ezita să ne contactezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *