Conținutul duplicat: cauze și soluții

Conținut duplicatMotoarele de căutare precum Google au o problemă care se numește „conținut duplicat”. Acesta înseamnă că un conținut similar este afișat în mai multe locații (adrese URL) de pe web. În consecință, motoarele de căutare nu știu ce adresă URL se fie afișată în rezultatele de căutare. Acest lucru poate afecta clasarea unei pagini web. Este mult mai problematic atunci când oamenii încep să se conecteze la toate versiunile diferite ale conținutului. Acest articol este destinat cititorilor să înțeleagă diferite cauze ale conținutului duplicat și să găsească soluția pentru fiecare din ele.

Puteți compara conținutul duplicat cu o intersecție. Semnele rutiere indică două direcții diferite pentru aceeași destinație finală: care drum ar trebui de luat? Și acum, destinația finală e de asemenea diferită însă nu cu mult. Pe cititor nu-l deranjează asta, oricum obține conținutul căutat. Un motor de căutare trebuie să aleagă care dintre ele să fie afișat în rezultatele de căutare. Desigur, nu se va plasa același conținut de două ori.

Să presupunem că aticolul dvs. despre „cuvântul cheie x” apare pe http://www.exemplu.md/cuvantul-cheie-x/, iar exact același conținut apare și pe http://www.exemplu.md/articol-categorii/cuvantul-cheie-x/. Această situație se întâmplă în multe sisteme moderne de gestionare a conținutului. Astfel, articolul dvs. a fost preluat de mai mulți bloggeri. Unele dintre ele se leagă de prima adresă URL, altele se leagă de cea de-a doua adresă URL. Conținutul duplicat va fi o problemă deoarece aceste link-uri promovează ambele adrese URL. Dacă toate articolele ar fi legate de aceeași adresă URL, șansa dvs. de a vă clasa pentru cuvântul cheie x ar fi mai mare.

Cauzele duplicării conținutului

Sunt sute de cauze care duc la duplicarea conținutului. Majoritatea dintre ele sunt tehnice: plasarea aceluiași conținut în două părți diferite fără a distinge sursa originală deseori nu depinde de persoana care a creat articolul. Aceasta se întâmplă deoarece developerii nu gândesc ca un browser sau utilizator. Ei îți vor zice că articolele link-urilor sus menționate: http://www.exemplu.md/cuvantul-cheie-x/ și http://www.exemplu.md/articol-categorii/cuvantul-cheie-x/ există o singură dată.

Scraperi și sindicalizarea conținutului

Majoritatea cauzelor conținutului duplicat sunt ale dvs. sau cel puțin „vina” site-ului dvs. Uneori, alte site-uri utilizează conținutul fără permisiunea dvs. Ele nu mereu se leagă de articolul dvs. și în final, motorul de căutare nu îl „primește” și caută o altă versiune al aceluiași articol. Cu cât mai popular este site-ul dvs., cu atât veți avea mai mulți scrapperi care vor cauza probleme.

WWW vs non-WWW

Una din cele mai vechi teme, dar uneori motoarele de căutare încă dau greș: conținutul duplicat WWW versus non-WWW, când ambele versiuni ale site-ului sunt accesibile. O situație mai puțin obișnuită, dar una pe care am văzut-o este conținutul duplicat http versus https, în cazul în care același conținut este plasat pe ambele link-uri.

Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools este o metodă excelentă de a identifica conținutul duplicat. Dacă accesați Google Webmaster Tool pentru site-ul dvs., faceți click pe Search Appearance>> HTML Improvements și veți vedea aceasta: Google Webmaster Tools

Un conținut identic cu altul nu este niciodata apreciat, ba din contra. Dacă apăsați pe Duplicate meta description sau Duplicate title tags, se vor afișa URL-urile care au titluri sau descrieri duplicate.

Calitatea conținutului se va spori considerabil în clasament doar prin eliminarea conținutului duplicat pe site-ul dvs! Identificarea si rezolvarea acestei probleme legate de conținutul duplicat este o parte necesară pentru ajutarea motoarelor de căutare în a stabili rezultatele relevante.

Dacă v-a interesat acest articol, nu ezitați să lăsați un comentariu sau contactați Echipa Rangval pentru mai multe detalii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *