webinar

Cu o tehnologie ca internetul, avem posibilitatea de a ne conecta în timp real cu oameni din întreaga lume ori de câte ori ne-o dorim. Platformele video chat precum Skype sau Google Plus sunt bune pentru chaturile individuale, însă pentru evenimente profesionale menite să ofere prezentări pentru un public mai larg, Webinarele tind a fi cea mai bună alegere. Oricine poate găzdui un webinar sau participa și viziona unul.

Hai să exploram puțin mai detaliat ce este un webinar și modul în care oamenii îl folosesc astăzi.

Ce este un Webinar?

Un webinar este o întâlnire video live pe internet, care utilizează internetul pentru a conecta persoana care găzduiește webinarul cu un public – telespectatorii și ascultătorii din întreaga lume.

O caracteristică esențială a unui Webinar este elementul său interactiv: capacitatea de a oferi, a primi și de a discuta informații în timp real. Cel ce conferențiază poate folosi filme , slideshow-uri, table interactive pe care schițează ideile. El poate fi văzut, auzit iar deasemenea poate scrie într-un sistem de chat. Participanții la rândul lor pot primi dreptul de a auzi, vedea, scrie sau vorbi. De asemenea se pot introduce sisteme de vot, sondaje, brainstormig, categorizări, sisteme de întrebări și răspunsuri. Screen sharing- adică toată lumea vede pe monitoare ce operează conferențiarul pe calculatorul său- este posibil deasemenea. Mulți oameni ce găzduiesc webinare includ sesiuni Q si A la sfârsitul sesiunii pentru a răspunde la întrebările telespectatorilor.

Webinariile pot fi utilizate într-o varietate de moduri diferite. De la găzduirea on-line de conferințe, seminare și prelegeri de vânzări până la prezentări de marketing, întreprinderile din toate industriile pot beneficia de acest mod dinamic de comunicare.

Cum funcționează un Webinar?

În funcție de serviciul pe care îl folosește gazda, prima dată poate fi necesar să descarcati o aplicație pentru a avea acces la webinar.
Unele gazde de asemenea solicită să rezervati un loc, făcând click pe un link într-o invitație de email mai ales în cazul în care webinarul permite un număr limitat de vizitatori.

Multe gazde vă vor trimite cel puțin un e-mail de reamintire cu o oră sau câteva minute înainte de a se incepe.
Atunci când este timpul de a va alatura, membrii audienței trebuie sa facă „apel la” un fel de apel telefonic pentru a avea acces la webinar. Membrii audienței sunt adesea aprovizionați cu un link personalizat sau chiar o parolă de către gazdă, cu scopul de a intra. Pentru unele webinare, există chiar și o opțiune de a apela prin telefon pentru a asculta.
Unele gazde vor oferi, publicului lor acces la o reluare a webinarului, în cazul în care nu au reușit să participe la sesiunea live.

Avantajele Webinariilor:

► Webinarele sunt online și sunt convenabile atât pentru prezentatori cât și pentru participanți, astfel incât nimeni nu trebuie să se deplaseze pentru a ajunge la intâlnire.
► Nu este nevoie de nici un tip de echipament special, prezentatorul doar transmite emisiunea cu un webcam pentru participanți.
► Cost mic deoarece se bazează pe numărul de persoane care se înscriu.
► Invitațiile și formularele de înregistrare sunt simple și se completeaza online.
► Un număr nelimitat de persoane pot fi prezenți la un webinar.
► Materialele utilizate pot fi descărcate preventiv de către participanți pentru a avea access la informație.
► Webinarele pot fi înregistrate pentru vizualizare la cerere pentru cei care nu pot participa în timp real.

webinar2

Pentru ce poți utiliza un Webinar?

  • Construirea contactelor de afaceri – Atunci când o afacere este nouă într-o industrie, deținerea unui webinar este o modalitate foarte bună de a introduce afacerea și a începe construirea unui nume de brand. Publicul poate interacționa direct cu un nume de afaceri, precum și cu vorbitorul. Acest lucru construiește credibilitate și creează o conexiune între participanți și prezentatori.
  • Promovarea unui produs Webinarele sunt modalitatea perfectă pentru a vinde și a promova produse, cum ar fi cărți și înregistrări video. În timpul webinarului vorbitorul poate face referință la clipuri dintr-un video sau pagini dintr-o carte pe care încearcă să o promoveze. La finalul seminarului publicul poate fi direcționat către o pagină de achiziție sau i se poate acorda mai multă informație cu privire la modul în care poate obține produsul.
  • Menținerea unei legături strânse cu clienții – Deoarece webinarele fac afacerile mai personale, companiile pot utiliza acest lucru pentru a interacționa cu clientul lor din baza de date existentă. Întâlnirile online pot fi folosite pentru a asista clientul cu întrebările sale, oferi sesiuni de răspuns, de asemenea pot oferi actualizări privind lansarea produselor .
  • Păstrarea cheltuielilor reduse – Webinarele oferă întreprinderilor o modalitate de a salva mii de dolari pe conferințe sau cheltuieli legate de seminare. Decât inchirierea unei săli de congres sau camere mari unde publicul să se adune, mai degrabă un vorbitor care poate efectua webinarul de la birou astfel încât și participanții pot urmări și interacționa de oriunde doresc. De asemenea, elimină nevoia de deplasări costisitoare.
  • Adaugă valoare unei afaceri – În economia globalizată de astăzi, vă va pune deoparte având un avantaj competitiv față de alte persoane din industria dumneavoastră. Conferințele video întăresc afacerea dvs., oferindu-vă posibilitatea de a menține o prezență globală. Acesta vă oferă o acoperire mai mare pe piață și vă permite să oferiți un sprijin mai bun pentru angajații de la distanță, în cele din urmă permițându-vă să recrutați și să păstrați top angajații, care, la rândul său, vă vor permite să deserviți mai bine baza de clienți și să creșteți afacerea.
  • Crearea unui centru de profit – Companiile pot face bani prin găzduirea webinarelor. Dacă o companie vorbește despre un subiect fierbinte din industrie ei pot încuraja oamenii să participe sau chiar oferi descărcările înregistrate pentru a fi achiziționate.
  • Captarea potențialilor consumatori – găzduirea unui webinar on-line este o mare oportunitate pentru departamentul de marketing sau pentru echipele de vânzări deoarece in timpul înscrierii, companiile pot face o cerință pentru participanți să se înregistreze. Informațiile colectate de la înregistrare pot fi mai apoi predate la echipa de vânzări pentru a forma noi vânzări.
    Webinarele oferă întreprinderilor o modalitate de îmbinare pentru a ajunge la un grup de oameni separați în funcție de locație. Nu contează modul în care o afacere alege să folosească această tehnologie, este un instrument puternic pentru creșterea afacerii, retenția clienților și de mobilizare a comunității.

Dacă doresti să afli care sunt cele mai populare platforme webinar astazi și despre cum să găzduiesti propriul Webinar, puteți lăsa un comentariu sau să ne contactați prin email la: contact@rangval.md

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *