Google Tag Manager este o unealtă ce te poate ajuta să încorporezi, editezi și deasemenea să ștergi diferite taguri (coduri de tracking) de care ai nevoie pe site-ul tău. În pofida faptului că este un instrument foarte util, puțini sunt cei care profită pe urma beneficiilor puse la dispoziția utilizatorului de către acesta.

De ce este bine să folosești Google Tag Manger (GTM)?

Se știe că odată ce te obișnuiești să folosești acest tool dispui de un set de avantaje, în care se include economia de timp și bani, atunci când trebuie executată o modificare a unui tag. Dat fiind faptul că poți accesa codul site-ului chiar pin interfața Google Tag Manager, respectiv ai posibilitatea să faci modificările fără a apela la serviciile persoanei care administrează website-ul. Un alt avantaj este că, folosind Google Tag Manager, crește viteza de încărcare a paginilor ceea ce constituie un avantaj enorm. Atunci când ai instalate mai multe taguri JavaScript direct în codul site-ului (în mod obișnuit, ele sunt instalate în secțiunea head sau la început de body), acestea stopează procesul de încărcare a conținutului, ceea ce înseamnă că rularea codurilor JS are prioritate atunci când este accesată o pagină, iar CSS-ul trece pe locul doi. Pe măsură ce crește numărul de taguri ce vor derula unul după altul, cu atât vor trece mai multe secunde până când pagina se va încărca. Prin urmare, atunci când folosim GTM, codurile derulează în mod concomitent (asincron), acest fapt ducând la scurtarea timpului de încărcare a paginii. Un punct forte, este că Google Tag Manager ajută la SEO. Acest beneficiu este o consecință directă a faptului că se îmbunătățește viteza de încărcare a paginii. Google pune un accent colosal pe experiența utilizatorului, de aceea scurtarea timpului de așteptare este un element care ar putea să îți ofere o poziție mai bună în rezultatele organice. GMT scade riscul apariției erorilor de tracking. În cazul în care tagurile nu sunt administrate dintr-un singur loc, este destul de greu să monitorizezi fiecare pagină pe care au fost instalate. Există riscul ca aceste taguri să fie dublate, să fie șterse de pe anumite pagini, sau chiar mai rău, să nu fie instalate corect. Atunci când folosești Google Tag Manager, trebuie de avut în vedere asigurarea instalării codului pe toate paginile din site, urmând ca restul operațiunilor să fie făcute doar prin intermediul GTM.

Care este procesul de instalare al Google Tag Manager?

Toate tagurile ce urmează a fi instalate se vor stoca într-un element numit container. Dacă vrei să administrezi taguri pentru mai multe site-uri, vei crea mai multe containere chiar în același cont de GTM, fiecare fiind separat accesat. Codul pentru GTM se generează odată cu crearea containerului. Acesta poate fi accesat ulterior din secțiunea Admin, Container, Install Google Tag Manager sau prin simplul click pe codul care apare sub logo-ul GTM din stânga sus. Codul trebuie instalat pe toate paginile din site, la începutul secțiunii body. Aceasta este structura lui:

cod gtm rangval

Cum funcționează Google Tag Manager?

Containerul de taguri va declanșa derularea lor în baza regulilor setate de tine atunci când a fost adăugat fiecare tag în parte. Acestea sunt elementele principale din Google Tag Manager: containere, taguri, triggers (reguli de declanșare) – formate din cel puțin o variabilă, un operator și o valoare, variabile (predefinite sau user-defined) – aceste variabile sunt niște înlocuitori pentru valorile ce urmează a fi definite, data layer (opțional) – acest data layer reprezintă un obiect ce conține mai multe informații care pot fi preluate de către Google Tag Manager.

Unde găsești Google Tag Manager?

Instrumentele Google sunt omniprezente. Dacă vizitezi: google.com/analytics, vei putea vedea toate uneltele create de Google cu scopul de a te ajuta cu strategia ta de marketing. Pe lângă Google Analytics, mai sunt și alte unelte care te ajută să dezvolți conversia sau de a efectua sondaje în rândul clienților. Deasemenea, tot aici poți găsi Google Tag Manager. Te poți înregistra gratuit!

Rămâi conectat pe Rangval, căci în curând te așteaptă mai multe articole similare, de caracter mai practic, în care vei învăța cum se monitorizează aplicațiile oferite de Google. Între timp, dacă ai întrebări sau sugestii, nu ezita să ne contactezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *