În cele ce urmează echipa Rangval își propune să te familiarizeze cu conceptul de AMP. Pentru mai multe detalii, contactează-ne.

Ce este AMP?

Proiectul AMP (Accelerated Mobile Pages) este o metodă prin care conținutul de pe paginile și postările site-ului tău se pot încărca mult mai rapid pe device-urile mobile. Chiar și așa, AMP nu are doar scopul de a mări viteza de accesare a conținutului. De asemenea, AMP oferă prioritate în motoarele de căutare, pe platforme și aplicații, conținutului care se încarcă mai rapid prin prisma folosirii AMP.

Cum arată AMP pentru clienți?

Paginile AMP pot fi depistate cu ușurință pe device-urile mobile. Ele pot fi observate și derulate pe orizontală în formă de tip carusel, având emblema AMP încorporată sub imagine.

Când un utilizator accesează un rezultat AMP, acesta are posibilitatea de a derula prin alte conținuturi de tip AMP, sau se poate întoarce la rezultatele Google prin apăsarea pe săgeata din stânga de sus.

Mai jos puteți vedea un demo pentru a vedea cum arată platforma. După cum se poate observa în imagine, și dealtfel, așa cum a fost menționat mai devreme, ceea ce vede utilizatorul este un carusel cu articolele AMP deasupra căutărilor.

Ce tip de conținut este cel mai potrivit pentru AMP?

AMP, de obicei poate fi aplicat asupra paginilor de tip articole, știri și postări de blog.

Este important de înțeles că AMP nu are intenția de a fi un site separat ce poate fi accesat de pe telefonul mobil. Designul receptiv este o preocupare a multor echipe digitale. Chiar și așa, scopul nu este de a redirecționa utilizatorii către AMP. Chiar mai mult, nu fiecare pagină de pe site-ul tău trebuie să aibă o alternativă AMP. Această opțiune este pe larg recomandată articolelor cu conținut unic.

Cum funcționează AMP?

HTML-ul AMP este, de fapt o versiune extinsă de HTML cu anumite proprietăți AMP. Un exemplu de fișier HTML AMP arată în felul următor:

AMP HTML Rangval

 

Chiar dacă cele mai multe taguri într-o pagină HTML AMP sunt taguri obișnuite HTML, unele din ele sunt înlocuite cu taguri specifice AMP. Aceste elemente sunt considerate componente HTML AMP.

Odată ce paginile AMP sunt create, Google face referire la paginile AMP HTML, le adaugă chaches, și dezvoltă  performanța de a se automatiza. Când se folosește Google AMP Cache, documentul, toate fișierele JavaScript și imaginile se încarcă de la aceeași origine, pentru o eficiență maximă.

Cum validez paginile mele AMP?

Sunt câteva metode prin care poți să validezi codul AMP, după cum urmează:

Care sunt neajunsurile AMP?

Pe lângă avantaje și posibilități, AMP are o vastă mulțime de restricții, printre care:

  • Imposibilitatea de a încărca JavaScript ”third-party”, deși există alternative de tip hack (vezi mai multe aici AMP Form Hack)
  • Imposibilitatea de a încărca CSS, dat fiind faptul că tot CSS-ul trebuie încărcat inline (adică direct în codul html) și să nu fie mai mare de 50KB. Așadar, fonturile speciale pot fi încărcate doar prin extensii speciale AMP.

Cum pot accesa statisticile pentru conținutul AMP?

La inițiativa Google, AMPs a fost încorporat în Google Analytics, dar și alți furnizori, deasemenea (lista completă poate fi văzută aici).

Pentru utilizatorii Google Analytics, AMP include un element amp-analytics care îți permite să fii la curent cu impactul care-l au utilizatorii asupra paginii tale.

Vezi documentația de suport oferită de extensiile Google Developers.

Cum instalez AMP în WordPress?

Există soluții simple de a accesa și a folosi AMP pentru cei care folosesc WordPress, întrucât există pluginuri care ușurează tot procesul. Vezi mai jos care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi.

  1. Instalează plugin-ul GitHUB AMP sau AMP WordPress Plugin
  2. După ce ai instalat plugin-ul, navighează pe un articol și adaugă /amp/ la sfârșit.
  3. Pentru a valida pagina este necesar să adaugi după linkul de amp: #development=1
  4. Deschide consola de Chrome (DevTools), navighează pe tab-ul ”Console” unde te va aștepta mesajul ”AMP validation successful”. În caz contrar, verifică care este eroarea.
  5. Verifică markup-ul aici: Google Structured Data

În urma celor menționate putem afirma că AMP este o metodă simplă de a implementa o versiune rapidă și comodă pentru conținutul tău, îmbunătățind substanțial ”user-experience”-ul, încât acesta dă semne că va fi  implementat masiv în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *