seo-strategies1

Când vorbim de SEO, ne putem referi și la termenii Optimizarea pentru motoarele de căutare ori Optimizarea SEO, toate fiind, de fapt, acțiunile întreprinse asupra unei pagini web cu scopul de a favoriza poziția ei pe pagina de rezultate a motoarelor de căutare. Altfel spus,  SEO este un proces prin care site-ului i se aplică niște modificări ce-l urcă pe o poziție înaltă când un utilizator caută informația expusă pe site-ul în cauză.

Se știe că SEO reprezintă, pentru cei mai mulți deținători de pagini web,  un adevărat clișeu când vine vorba de gestionarea acestuia.  Este timpul ca imaginea proiectată  de acest ”SEO” să devină clară pentru cei care se confruntă el.

La nivel practic, SEO este responsabil să facă transparent și înțeles conținutul de pe o pagină web pentru motoarele de căutare. Rangval vine în ajutor cu 5 pași care stau la baza avansării în poziție în rezultatul motoarelor de căutare.

  1. Instrumente necesare

Precum o casă are nevoie de temelie, la fel și SEO are nevoie de o strategie. În cazul nostru temelia este utilizarea mai multor instrumente precum următoarele 3 servicii puse la dispoziție de Google(principalul motor de căutare):

Google Analytics –are rolul de a oferi statistici detaliate cu privire la vizitatorii unui site.

 Google AdWords – metodă pentru a aduce rapid vizitatorii doriți din Google direct pe site-ul afacerii tale, pentru  a promova produsele sau serviciile pe care le oferi.

Google Search Console (Ex. Google Webmaster Tools) –  are rolul de a urmări performanța site-ului în căutarea Google.

  1. Cu sau fără WWW?

Destul de surprinzător, dar o parte foarte importantă a SEO depinde de acești 3 ”W” care se văd înaintea adresei unui site.  Oamenii de obicei se crede că acest lucru determină dacă o persoan[ poate accesa un aleatoriu site tapând www.demeniultău.com sau direct domeniultău.com, ceea ce nu este exact ce avem în acest caz. Intrând în esența acestui ”www”, înțelegem că e mai mult despre cum motoarele de căutare percep un site și cum sunt tratate linkurile care redirecționează către el.

Fie că alegem să folosim ”www” ori nu, important este să rămânem la opțiunea aleasă inițial. Dacă le alegem pe ambele, motoarele de căutare vor percepe website-ul ca fiind două site-uri diferite, ceea ce ar influența rău poziția acestuia în motorul de căutare.

  1. Cuvintele cheie

Unii experți  consideră că cea mai importantă parte din SEO este alegerea cuvintelor cheie corecte. Este greu să ne inpunem unei asemenea afirmații din moment ce sunt nenumărate statistici ce reconfirmă importanța acestora. Pentru ca o pagină web să se afle înaintea a bilioane de rezultate generate de google, trebuie să se țină cont de acest criteriu. Pentru a alege corect cuvintele cheie putem folosi următoarele instrumente ajutătoare:

  1. Navigarea

Importanța navigației  în conformitate cu SEO are dublu sens, reducerea dificultății acesteia.  Înainte de toate, nu se poate vorbi despre o poziție bună  a site-ului în rezultatele motoarelor de căutare în cazul în care utilizatorul întâlnește dificultăți în căutarea paginii dorite de pe site. Pe de altă parte, pentru o bună poziționare este necesar ca  motorul de căutare să înțeleagă care este conexiunea dintre linkuri și pagini. Pentru a atinge simultan aceste 2 scopuri, este nevoie să fie construit un sistem universal de navigație.  Acest lucru poate fi făcut ușor, prin identificarea motivului pentru care vizitatorii ajung pe site-ul în cauză, care sunt paginile cele mai vizitate și ce termeni sunt căutați pe site. În continuare este necesară împărțirea  conținutului de pe site în categorii, iar punctul final este includerea acelor categorii într-un menu structurat. În cazul unui menu de tip ”drop down” este necesar ca acesta să fie construit în HTML, astfel încât motoarele de căutare să le poată identifica.

  1. Meta tags

Meta tags vorbesc motorului de căutare (ex. Google) ce conține pagina respectivă.  Ele se găsesc în secțiunea <head> a codului HTML, chiar la începutul paginii. Deși sunt mai multe, pentru SEO sunt mai importante doar câteva. Cele mai cunoscute sunt Meta Title (cel pe care dăm click în urma unei căutări pe google, 65-70 caractere), Meta Description(poziționat sub Meta Title în rezultatele returnate în urma căutării aproximativ 155 caractere ) și Meta Language (folosit pentru paginile scrise în altă limbă decât engleză pentru a informa motoarele de căutare în ce limbă este informația de pe site)

Concluziv, înaintea tuturor statisticilor și metodelor de optimizare a unui site, trebuie de reținut că stapânul oricărui site este cel care-l administrează, prin urmare progresul acestuia în motoarele de optimizare sunt influențate de metodele care sunt alese. Așadar,  îndeplinirea pașilor sus-menționați ajută pentru a înțelege cum oamenii care caută o anumită informație și ajung pe site găsesc exact ceea ce căutau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *