Meniul de navigare reprezintă calea principală de circulație a traficului pe website-ul tău. Chiar și așa, alegerea paginilor incluse în meniu este mult mai dificilă decât pare.
În trecut se considera rezonabil ca meniul de navigare să conțină patru linkuri principale: Despre, Blog, Contact și Acasă. Dat fiind faptul că tehnologia se schimbă și avansează, acum este posibil să folosim meniul de navigare într-o manieră mult mai utilă.

Care este adevăratul scop al meniului de navigare?

Deși este o întrebare aparent simplă, răspunsul nu este nici pe departe așa. De obicei, orice creator de conținut web insertează în postarea sa linkuri ce redirecționează către cele mai importante pagini. Prin urmare, care ar fi utilitatea meniului de navigare în circumstanțele în care linkurile importante sunt deja insertate în postările de pe website.
Potrivit opiniilor mai multor specialiști, meniul nu este neapărat menit să mărească fluxul de vizitatori pe paginile respective, ci mai degrabă să-i ghideze pe cei existenți să găsească ce căutau cât mai ușor.

Ce trebuie avut în vedere în momentul creării meniului de navigare?

1. Datele de contact cât mai accesibile

Specific pentru businessurile online este să folosească website-ul cu scopul de a ”pescui” clienți. Momeala cea mai utilă este ca datele de contact să fie ușor accesibile pe interfața website-ului, ca ulterior utilizatorul interesat de serviciile prestate de tine să te poată găsi fără multă bătaie de cap.

2. Formularele de înregistrare la îndemâna oricui

Unui website al cărui scop este bazat pe conversia vizitatorilor în utilizatori îi este recomandat să aibă formularele de înregistrare la vedere, preferabil în meniul de navigare pentru a stimula procesul de înregistrare.

3. Un spațiu pentru anunțuri

În cazul în care ai lucrat luni întregi la un proiect care vrei să-l publici, asigură-te că rezervi un loc în meniul de navigare pentru anunțuri cu scopul de a-l prezenta vizitatorilor tăi, alături de alte anunțuri ce joacă un rol conturat pentru imaginea entității tale.

4. Poziția paginilor în website

Dacă deții un website complicat asemeni Amazon.com, atunci meniul de navigare trebuie divizat în categorii ce ar ajuta vizitatorii să înțeleagă unde se află ca ulterior să nu abandoneze website-ul drept urmare a faptului că nu au găsit ce căutau.

5. Vânzările directe sau indirecte

Pentru website-urile de comerț este indispensabil ca produsul/produsele să fie în vizorul publicului, adică fie pe pagina principală, fie încorporat în meniul de navigare. O trimitere din meniul de navigare către pagina de produse este, conform specialiștilor de marketing, o metodă simplă și accesibilă de a aduce potențialul cumpărător cu un pas mai aproape de procesul de cumpărare.

Nu uita că website-ul poate deține mai mult de un meniu

Este bine de știut paginile web cu mai mult de un meniu pot exista, mai ales în cazul când se folosește versiunea mobilă a acestuia.
Acest lucru este important pentru că deseori vei dori să adaugi caracteristici pentru versiunea de pe desktop care vor afecta interfața website-ului din versiunea mobilă.
Totuși, dacă ai un program sau o unealtă care funcționează doar de pe desktop, atunci este probabil este inutil să încerci încorporarea lui și pe versiunea mobilă.

Acestea au fost sfaturile Rangval cu referire la crearea meniului de navigare. Indiferent de cum alegi să-ți structurezi paginile în meniul de navigare, nu uita să-l testezi pentru a te asigura că rezultatul navigării este cel care ți l-ai dorit. Pentru neclarități, întrebări și colaborări, nu ezita să ne contactezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *